top of page
  • DartsPL

Mike van Duivenbode robi sobie przerwę od darta

Holenderski, ale także światowy dart poniósł dużą stratę. Z regularnym graniem kończy zaledwie 21-letni Mike van Duivenbode.


Oto treść jego komunikatu w mediach społecznościowych:

Niektórzy już wspominali o tym, ale oto oficjalna wiadomość, żeby było to jasne dla wszystkich.
Niestety będę musiał zostawić grę w darta na dłuższy okres. Bardzo przepraszam i bardzo mnie to boli, ale nie mam teraz innego wyboru. Krótko mówiąc, potrzeba dużo wysiłku i energii, aby grać na „cały etat”. Ręka od dawna ze mną nie współpracuje. Musiałem to wszystko przemyśleć i podjąć decyzję.
Grałem przez wiele pięknych lat z mnóstwem wzlotów i upadków. Muszę teraz odpocząć, aby moje ciało wróciło do normy i stało się silniejsze i mocniejsze. Jednak to nie koniec. Ja się nie poddaję. To świadomy wybór, który dokładnie przemyślałem. Nie wiem ile to potrwa. To mogą być miesiące, może lata. Ale kiedyś wrócę, The Pigeon wróci.

Mike van Duivenbode przebojem wdarł się do PDC i wywalczył PDC Tour Card. W ostatnim czasie awansował do pierwszej setki rankingu PDC. Zdaniem wielu ekspertów był jednym z większych talentów w stawce, przed którym wielka kariera stała otworem. The Pigeon obok Nentjesa czy Nijmana był wizytówką Holendrów młodego pokolenia, którzy są spuścizną po sukcesach i popularności van Barnevelda i van Gerwena. O wielkiej modzie na darta w Niderlandach Mike wspominał w wywiadzie na łamach DartsPL. Zresztą rozmowa właśnie z tym zawodnikiem rozpoczęła całą serię na tym portalu.


„Ćwiczcie tak długo jak sprawia wam to przyjemność” – mówił nam van Duivenbode. Widać, te słowa wiele dla niego znaczyły, ponieważ bardzo wcześnie jak na dartera zdecydował się zawiesić karierę. Zawiesić to chyba najlepsze słowo, ponieważ cały czas wszyscy mają nadzieję, że Holender zdecyduje się wrócić do gry. „Gołąb” sprawiał wrażenie zawodnika bardzo ambitnego, dlatego wznowienie kariery przez niego jest jak najbardziej możliwe.


Mike van Duivenbode na swoim koncie ma zwycięstwa w dwóch turniejach Development Tour. W tym sezonie zadebiutował w turnieju telewizyjnym podczas UK Open. Na ten moment zajmuje 102 miejsce w rankingu PDC.


Autor: Tomasz Brodko

Post: Blog2_Post
bottom of page